طرح اصلی تبلت Samsung Galaxy tab3 w5200 ده اینچی ساعت زنانه Ck طلایی بند حصیری طرح اصلی Samsung Galaxy S II اندروید 4 طرح اصلی Samsung Galaxy Note II اندروید 4 – چهار هسته ای عروسک سال اسب نماد سال 93 تعمیرات فلش مموری فلش مموری ( hp v 178 w 16GB) دستمال سوپر هندواش جادویی Super Hndvash چراغ خواب موزیکال shellman شلمن اصل ژل افزایش قد بیتال Betall اصل خردکن نایسر دایسر پلاس اصل nicer dicer plus کتونی لاغری Perfect Steps , پرفکت استپس سفید موشک ابر پیشرفته عربی کنکور (ورژن نهایی) موزیکال ترکی گن اسلیم لیفت اصل تکی Silhouette Supreme Slim n Lift ریش تراش ضدآب میکروفورس Micro Force‎ تقویت کننده صدای تلفن ساعت رومیزی کوارتز زنگ دار(آلارم) دانیه دستگاه الکتریک ریموور بند انداز برقی اصل browns دستگاه وکیوم(مخصوص آقایان) تبلت Hyundai مدلLotus TS2 فروش گیاه حشره خوار ونوس در دوران بارداری مصرف قهوه مان را کنترل کنیم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 13 ارديبهشت 1392
بازدید : 591
نویسنده : بابک عباسیان

 

کافئین محرکی است که به نظر می‌رسد، زیاده روی در مصرف آن برای زنان باردار چندان خوب نباشد. پس از انتشار این مطالعه دیگر نباید در این مورد سهل انگاری شود، این مطالعه نشان می‌دهد که با مصرف اولین فنجان قهوه، خطر سقط جنین افزایش می‌یابد. ضمناً باید حواستان باشد که مدار قابل توجهی کافئین در چای و انواع سودا وجود دارد…

از میان ۱۰۰۰ زن امریکایی که طی دوران بارداری شان، دربارۀ تغذیه شان مورد پرسش و تحقیق قرار گرفتند، ۱۶% دچار سقط جنین شده اند. ۲۵% از زنانی که جنین شان سقط شده، طی دوران بارداری هیچ نوشیدنی حاوی کافئینی مصرف نکرده اند، ۶۰% شان کمتر از ۲۰۰ میلی گرم کافئین در روز و ۱۵% بیش از ۲۰۰ میلی گرم در روز مصرف کافئین داشته اند.

کدام نوشیدنی حاوی ۲۰۰ میلی گرم کافئین است؟

مؤلفان این مطالعه یادآوری می‌کنند که ۲۰۰ میلی گرم کافئین، در دو فنجان قهوه موجود است. بنابر تحلیل های ارائه شده، خطر سقط جنین در میان زنانی که یک فنجان قهوه در روز می‌نوشند، ۴۰% افزایش می‌یابد، و چنانچه این میزان بیشتر از ۲ فنجان شود، این خطر دوبرابر خواهد شد.

بنابراین مصرف کافئین ریسک بسیار بالای سقط جنین را با خود به همراه خواهد داشت، حتی مقادیر بسیار کم آن. مطمئناً این اثر به خاطر وجود کافئین است نه محتویات دیگر قهوه زیرا خطر بالای سقط جنین با مصرف نوشیدنی های دیگر حاوی کافئین، مانند چای نیز دیده شده است. خصوصاً اینکه این میزان کافئین یعنی ۲۰۰ میلی گرم در ۵ بطری سودا نیز وجود دارد. باید یادآوری کنیم که با وجود تمام این توضیحات و توجیهات، مرحلۀ فرضیات هنوز به پایان نرسیده است.

کافئین زدایی و تنین زدایی چای

بنابراین بهتر است از ابتدای بارداری از هر گونه مصرف کافئین خودداری کنید. پس زنان باردار باید به شدت از مصرف قهوه، چای و انواع سوداها خودداری کنند یا مقدار مصرف شان را به طور جدی کاهش دهند.

اما می‌توان توصیه کرد که این زنان قهوۀ بدون کافئین بنوشند. و دربارۀ چای نیز با استفاده از یک ترفند ساده، می‌توان کافئین موجود در آن را به روشی کاملاً طبیعی از بین برد. برای این کار کافیست، برگ های چای را به مدت یک دقیقه در مقدار کمی آب دم کنید، سپس این آب حاوی کافئین را دور بریزید و بگذارید برگ های چای مجدداً درون یک فنجان بزرگ آب دم بکشند. این کار را تنین زدایی می‌نامند.




:: موضوعات مرتبط: مامایی , ,
تاریخ : جمعه 13 ارديبهشت 1392
بازدید : 667
نویسنده : بابک عباسیان

 

سرطان رحم یکی از بدخیمی‌های دستگاه تناسلی زنان است.

دستگاه تناسلی در زنان شامل رحم، تخمدان‌ها و لوله‌های رحمی است. رحم یک جسم توخالی گلابی شکل است که در قسمت پایین شکم، بین مثانه و راست روده قرار دارد. تخمدان‌ها کار تخمک گذاری را انجام می‌دهند. تخمک‌های رها شده یا سلول تخم بارور شده از طریق لوله‌های رحمی به طرف رحم هدایت می‌شوند.

دیواره رحم دو لایه است و خون قاعدگی در واقع حاصل تخریب دیواره داخلی رحم است.

فیبروم‌های رحم را می‌توان در دسته تومورهای خوش خیم رحم دسته بندی کرد. فیبروم‌ها می‌توانند بدون علامت وجود داشته باشند و معمولا هم نیاز به درمان خاصی ندارند، اما از علایم فیبروم‌ها می‌شود به ترشحات دستگاه تناسلی و خونریزی نامنظم اشاره کرد.

فیبروم‌ها در حدود ۴۰ سالگی به وجود می‌آیند و معمولا با رسیدن به سن یائسگی خود به خود از بین می‌روند.

سرطان رحم عموما پس از یائسگی ایجاد می‌شود و رایج‌ترین مشخصه آن خونریزی غیرعادی است. اگر زن هنوز در سن باروری باشد این علایم ممکن است به شکل خونریزی زیاد و غیرعادی در عادت ماهیانه خود را نشان بدهد. از دیگر علایم این بیماری می‌توان به درد در ناحیه لگن،‌ مقاربت دردناک و دفع ادرار توام با درد اشاره کرد.

سرطان رحم در نژاد سفید شیوع بیشتری دارد.

این بیماری بیشتر در سنین ۵۰ سال به بالا مشاهده می‌شود. چاقی هم ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد.

سرطان‌های روده بزرگ و سینه می‌توانند زمینه ابتلا به سرطان رحم را مهیاتر کند. هورمون تراپی پس از یائسگی نیز اگر به مدت طولانی ادامه پیدا کند از عوامل ایجاد سرطان رحم به شمار می‌رود. به اعتقاد برخی پزشکان فشارخون بالا، دیابت، نازایی، بی نظمی عادت ماهانه و یائسگی دیررس را هم می‌توان در زمره علل ایجاد سرطان رحم قرار داد.

درمان

اصلی‌ترین شیوه درمان، جزاحی است که در آن رحم، لوله‌های رحم و تخمدان‌ها از بدن بیمار خارج می‌شوند و با استفاده از اشعه درمانی، سلول‌های سرطانی را در محل ضایعه را از بین می‌برند. اشعه درمانی ممکن است قبل،‌ بعد و یا همزمان با جراحی مورد استفاده قرار گیرد.

پس از جراحی نیز شیمی درمانی که در حقیقت داروهای خوراکی یا تزریقی هستند که مانع انتشار سلول‌های سرطانی می‌شوند، تکمیل کننده درمان می‌باشد.




:: موضوعات مرتبط: مامایی , ,

تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد


از اینکه از وبلاگ خودتان دیدن نمودید ممنونم-امیدوارم با ارايه نظرات و پیشنهادات خود باعث بالا رفتن کیفیت وبلاگ شوید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانشجویی-پزشکی -آناتومی و آدرس f.ghafari.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 54
بازدید دیروز : 68
بازدید هفته : 128
بازدید ماه : 128
بازدید کل : 274823
تعداد مطالب : 83
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com
width:500; height:200; background-color:#FDECF9; border:#F9C solid 1px; font-size:9pt; font-family:Tahoma,sans-serif; margin:4px; padding:3; text-align:right; overflow:auto;